Автор Тема: Уеб анализ  (Прочетена 103 пъти)

Неактивен Admin

  • Administrator
  • Trade Count: (+12)
  • Hero Member
  • ******
  • Публикации: 1601
  • Остави рейтинг: +37/-0
  • Пол: Мъж
  • За бизнес контакти: SKYPE - magnit426
    • DomBranding
Уеб анализ
« -: август 26, 2017, 09:33:45 pm »
Уеб анализ


Персоналните разкази са ключът към разкриване на информация за контекста, но истината е, че хората трудно споделят истината за себе си. Казано по малко по-друг начин, ние рядко сме наясно сами със себе си. Уеб анализът е количествен метод за даване на точен отговор на въпроса "Какво в действителност правят нашите потребители? Данните са страхотен подход за определяне на истинското състояние на предлагания продукт и взаимодействието му с нашите потребители.

Доскоро нашумял визуален дизайнер, използва малко по-различен подход: потребителите трябва да идентифицират най-съществените елементи от вашия интерфейс, гледайки го в продължение само на пет секунди. Вероятно ще останете доста изненадани от това, което виждат.

Онлайн инструментите обаче не са идеални: няма как да видите израженията и езика на тялото; доста по-трудно е да анализирате резултатите, когато не сте в същата стая; освен това тук нямате възможност да задавате допълнителни въпроси, ако тестът е самостоятелен. Още инструменти за тестване са:

Отдалечен поглед - Може да проведете сесии на тестове за ползваемост от разстояние с помощта на приложение за правене на снимки на екрана. Резултатите почти със сигурност ще ви изненадат...

Запомнете: въпреки че уеб анализът дава отличен отговор на въпроса какво правят вашите потребители, няма данни, които да ви кажат защо го правят - ето защо въпреки всичко трябва да разговаряте с хората.

Цифрите обаче могат да Ви насочат къде да започнете да търсите отговори, а  това определено си заслужава. Най-често срещаният начин за събиране на данни е с помощта на различни инструменти, които проследяват дейността във вашия уеб сайт по множество различни начини: посещения на страница, уникални посетители, средно време, прекарано в сайта, процент на напусналите, рефериране в сайтове, рефериране на ключови думи при търсене и т. н.

Графиките, диаграмите и списъците с цялата тази богата информация са изцяло на ваше разположение за разучаване. Използвайте ги, за да идентифицирате периодично повтарящите се шаблони при употреба кога хората обикновено посещават сайта, кои страници обикновено разглеждат, какви последователности от страници обикновено разглеждат - след което може да добиете вече пълна представа за модела на поведение.

Има ли страница, която да се посещава от доста по-голям брой потребители? Има ли страница, която се характеризира с прекомерно висок процент на напусналите? Наистина ли посещенията са най-малко в понеделник? Не се поддавайте на изкушението да разглеждате  тези въпроси въз основа на своите предположения; вместо това направете пълен списък на своите открития и ги използвайте за информирано проучване и разследване.

Имайте предвид, че макар да си струва трудът, гореспоменатите проучвания относно страниците да бъдат известни, с тяхна помощ няма как да се разбере кои компоненти от  дадена страница се използват и как точно. Съществуват много безплатни и евтини инструменти, които ще ви дадат доста по-пълна представа за това, което правят във всеки един момент вашите потребители.

Ако продуктът, над който работите, не е уеб базиран, не се терзайте. Може и да не получите желаните резултати, които да бъдат генерирани автоматично за вас (поне не безплатно), но въпреки това може да се разровите в архивите за дейностите, извършени с вашето приложение, за да разберете къде кликат хората и какви екрани използват най-често.

Ако се докаже, че продуктът ви понастоящем не позволява това, веднага поговорете с вашите разработчици да добавят функционалност за проследяване. Дори ако анализът е труден, трябва да разполагате с поне някаква информация, която вие и вашият екип да следвате, в противен случай , ще се почувствате като в задънена улица.